שיטות פוזיטיביות

מודלינג

הילדים שלנו שהיום הם קטנים, ולכל מקום אנחנו מלווים אותם, בעוד כמה שנים יגדלו מספיק, כדי שיוכלו לעשות הכל בלעדינו. הם יפגשו עם חברים וחברות וילכו לקולנוע, לתיאטרון, לספארי, הם יצאו לבד לטייל עם הכלב, או יחצו לבד את הכביש בדרך חזרה מהחוג.
% 0

הגישה מבוססת בין היתר על כלים מעולם האימון האישי, NLP, חקר המוח,פסיכולוגיה חיובית ואימון הורים אדלריאני.

עוד כמה שנים יעלו על ההגה וינהגו

ואחרי שיעברו עוד כמה שנים יעלו על ההגה וינהגו, יצאו לטיולים בארץ, יטוסו לחול בלעדינו יפגשו אנשים ממדינות אחרות, יפגשו תרבויות אחרות, יגדלו יצאו לעולם ויממשו המון ממה שחונכו בבית.

חינוך יכול להגיע בהמון צורות, יש מלא גישות חינוכיות ותאוריות, אין אמת אחת ולכל בית הגישה שלו. אבל יש חוקים שהם חוקים, יש התנהגויות שהן אוניברסליות, יש מקומות שבהם לא נכון לעכל פינות.

מודלינג היא תזכורת שהם כל הזמן מסתכלים עלינו.

אם כילדים בקולנוע ובתיאטרון, הם למדו שברגע שהסדרן או הסדרנית מסיימים לעבור בשורה,  אז אפשר להוציא את הבמבה מהתיק, למרות שלפני רגע אמרו שאסור, למה שלא יעשו את זה גם כשאנחנו לא לידם?

ואם כילדים בטיולים המשפחתיים בספארי, יש את זכרון הילדות שמאכילים כל חיה שנקרית בדרכינו בחטיף הזמין שבתיק, למה שלא יתנהגו ככה גם כשאנחנו לא לידם? 

ואם כשיוצאים לטייל עם הכלב, לא מביאים שקית לקקי, כי אין באמת צורך, זה בסה״כ קקי על המדרכה, אז למה שילמדו לכבד את הסביבה במקומות אחרים? ואם הם זוכרים מהילדות שזה ממש בסדר לחנות בחניית נכים, או לקלל נהג שנכנס לאמא או אבא למסלול , או לא לעצור בעצור, או באדום…

איך אנחנו רוצים שיתנהגו כמבוגרים?

הילדים של היום, הם המבוגרים של מחר, החברים שהילדים שלי ושלך יפגשו, בבית ספר, בתנועה, בצבא, בעבודה.

באחריות שלנו להיות להם מודלינג בין היתר לכללים והערכים שאנחנו רוצים, שידעו לקיים כשיהיו גדולים.

שווה לקראו

תכנים מעניינים ורלוונטים לנושא

הצהרת נגישות
מפת אתר
תודה רבה
נקודת מבט אחרת
נקודת מבט אחרת
ניסיתי את האופטימיות, ניסיתי גם את הפסימיות, גיליתי שהתוצאה נשארת זהה זו רק איכות החיים שלי שמשתנה. ניסיתי לחלום בגדול וניסיתי לא לחלום יותר מידי, גיליתי שגם כשאני חולמת בענק וגם כשאני לא מעזה לחלום, כשהחלום לא מתגשם, הלב נשבר, וזה לא משנה, כמה ״התכוננתי״ לזה.
דילוג לתוכן